tisdag 14 april 2015

En tränande människa

Under min tid i Småland så tränade jag inte speciellt mycket. Eller snarare inte alls. Det jag gjorde var att jag gick till och från kontoret. Det var allt.

Nu när jag är tillbaka hemma igen så har jag kommit igång ordentligt. Mitt "schema" en vanlig vecka ser ut så här: 
  • cykel till och från jobbet varje dag. Det är drygt 2 mils cyklande vareviga dag. Älskar att cykla genom skogen och det ger inte bara träning för kroppen, utan även knoppen får sitt.
  • styrketräning 2 gånger i veckan i gymmet på jobbet. Kör armar, axlar, mage och rygg medans benen får sitt när jag cyklar.
  • yoga en dag i veckan. En kollega på jobbet kör ett pass på morgonen en gång i veckan.
  • mina vanliga promenader. 12.000 steg varje dag. Helst mer men 12.000 är målet.

Jag känner att det här är en rimlig nivå för mig som jag kan hålla i. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar