söndag 22 februari 2015

Tripp till Gotland

Istället för att vara hemma en helg så tog jag flyget till Gotland i fredags kväll. Där bor vännerna C & A i ett alldeles, alldeles ljuvligt hus med vidunderligt vacker utsikt över fälten. Det råder ett lugn och ro där som gör att du genast känner dig som hemma och går ner i varv. 

På lördagen åkte vi till grannsocknen Hemse för att kolla i deras berömda loppisar. Först gick vi på 9 liv där det var 50 % på allt husgeråd och kläder. Jag fyndade en snygg blå skinnkappa för det trevliga priset av 125 kronor och några pocketar. C handlade desto mer... Tror att det blev 4 stora kassar med porslin och annat. 

Vi rullade sedan nerför gatan för att besöka Röda Korsets Kupan. Där var det inte riktigt lika mycket rea men det var schyssta priser i alla fall. Jag hittade en snygg vinterkappa för 40 (!!!!) kronor, två klänningar och några böcker. Mycket nöjd med mina inköp även här. 

I Hemse finns det ett fik, Bagarns, som vi tog och käkade lunch på. Mumsig räkmacka. Kändes som om fiket legat där sedan urminnes tider och tiden har stått still. Trevligt och gott ställe som du ska besöka om du är i närheten.

Idag söndag tog vi och åkte in till Visby innan mitt flyg skulle gå. C som kan allt om byggnadsvård visade runt mig och berättade om hur husen var byggda och vad man ska hålla utkik efter. Staden är verkligen vacker och så här års är det knappt några ute så du har verkligen möjlighet att utforska staden på ett helt annat sätt än när det är en miljon turister där.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar